TEDAVİLER > Zayıflama Tedavileri >

Zayıflama tedavileri kliniğimizde öncelikle zayıflama amacıyla Yeni Bir Sistem Olan Gerçek Metabolizma Hızı Ölçümü, Karın Ve İç Organ Çevresi Yağları Ölçümleri yapılıyor. Daha sonra genel yağ kas ve sıvı durumlarını gösteren vücut komposizyonu ölçümleri yapılıyor. Bu sonuçlara göre kişilerin beslenme programları ve tedavileri belirleniyor. Kullanılan başlıca tedavi programları;

• Şok dalga akupunktur ve Zayıflama :Metabolizma hızlandırarak zayıflama.
  • Planer Şok Dalgalarla Bölgesel Zayıflama : Özellikle karın yağları ve göbek bölgesinde yağları yakma ve sıkılaşma
  • Mezoterapi İle Zayıflama :Özellikle bölgesel  zayıflama ve selülit tedavisi yeni nesil kompressörlü tabancalar ile ağrısız olarak uygulanıyor
  • Awt İle Zayıflama :Bölgesl zayıflama yanında selülit tedavisi ve sarkmaları toparlama sıkılaşma.
  • Thermalipo İle Bölgesel Zayıflama Bölgesel Zayıflarken Cilt Gevşemesinin Önüne Geçme Ve Sıkılaşma
  • Starvac Reflekso Terapi ile incelme selülitlerde ve hızlı incelmede yardımcı tedavi. lenf akımı düzenlemede güçlü tedavi
  • Ozon Tedavileri
  • Ozon Sauna : Metabolizma hızlandırma ve cilt güzelleştirme.
  • Oksijen Dynamed Spa : Oksijen gücü ile yağ yakma ve metabolizma hızlandırma
  • Ozon Puncture
  • Ozon Lipoliz : Bölgesel zayıflama ve selülitlerde
  • Lipodisolution

ŞOK DALGA AKUPUNKTUR VE ZAYIFLAMA:

Akupunkturun zayıflama tedavilerinde özel bir yeri vardır. Son yıllarda akupunkturun zayıflamadaki bir çok etkileri gerek hayvan deneyleri gerekse insan çalışmaları ile gösterilmiş ciddi bilimsel dergilerde yayınlanmış ve kabul görmüştür. Bu nedenle akupunktur dünyada hemen hemen konuyla ilgili tüm ülkelerde zayıflama tedavilerinde kullanılmaktadır. Akupunkturun zayıflamadaki etkilerinin en belli başlı olanlarını şöyle özetleyebiliriz.

• Şok dalga akupunktur ile güçlü bir akupunktur etkisi elde ederek metabolizma hızı arttırılabilmektedir.
  • Akupunktur tedavisi ile beyinde hipotalamus bölgesinde bulunan tokluk merkezi ciddi olarak uyarılır. Böylece tokluk hissi çabuk oluşur.
  • Yine beyinde hipotalamusta bulunan açlık merkezi baskılanır ve buda açlık hissinde azalma şeklinde kendini gösterir.
  • Akupuktur uygulamalarıyla beyinde endorfin serotonin gibi hormon gruplarının salınımları artar. Böylece mutluluk hissinde artış , stress faktorüne karşı dayanıklılık artar ve diyet programlarına uyumda kolaylaşır.
  • Diyet programlarında özellikle geceleri oluşabilen kan şekeri düşmeleri ve bu nedenle aşırı yemelerin önüne geçilir.
  • Vagus aracılığıyla mide asiditesi düzenlenerek aşırı asit salgılanmasının önüne geçilir ve buna bağlı acıkmalar ile rahatsızlıklar önlenir. Auriculoterapi : ilk olarak Fransız dr Nogier tarafından geliştirilmiştir ve kulak akupunkturu Nogier den sonra çok gelişmiştir. Tüm kulak akupunkturu(auriculoterapi) tedavilerinde çok ince ve bir kullanımlık küpede denilen kalıcı iğneler kullanılmaktadır.

KARIN YAĞLARINDA PLANAR ŞOK DALGA TEDAVİSİ

Ayrıca günümüzde yeni geliştirilen teknoljik yöntemlerden birisi olan Planer şok dalga tedavisi özellikle karın yağlarını tedavisinde oldukça başarılı sonuçlar vermektedir. Ancak nanosaniyelerle ölçülebilecek kadar kısa bir süre içinde güçlü ve 5 cm kadar yağ dokusu derinliğine inebilen planar şok dalgalar yeni teknolojik gelişmeler olarak karın yağlarının hücre zarını reversibl olarak bozarak yağ dokusunu azaltmaktadır. Yalnızca kalp damar hastalıkları ve bazı kanser türleri açısından değil aynı zamanda diabet hastalığı ve metabolik sendrom olarak adlandırılan yeni yeni komplike hastalıklar zinciri açısında önemli olan karın yağlarıyla mücadelede uygulanacak egzersizler oldukça önemli olup herkesin kendi fizik ve kondisyonuna göre düzenlenmelidir.

MEZOTERAPİ VE MEZOLİPOLİZ

Özellikle bölgesel zayıflamada ve selülit tedavilerinde tercih edien yöntemlerdir. Mezoterapi tedavisi 1952 de bulunmuş olmakla beraber uzun zamandır. Selülit tedavisi ve bölgesel zayıflama tedavilerinde ciddi etkili sonuçları nedeniyle popülaritesini hiç yitirmemiş ve bugün itibarıyla Fransadan Amerika ya tüm dünyada çok yaygın olarak kullanılmaktadır. Mezoterapi tedavisi ile değişik selülit ve bölgesel kilo tiplerine göre farklı yaklaşımlar uygulayabilme avantajı olması burada en önemli etkenlerden birisi olmakla beraber diğer bir tercih nedenide bir ilaç tedavisi olmasına rağmen ilaçların mikroenjeksiyonlar şeklinde çok küçük dozda verilmesi nedeniyle nadiren oluşabilen hafif allerjiler haricinde yan etki riskinin çok az olmasıdır.

STARVAC REFLEXOTERAPİ UYGULAMASI ZAYIFLAMA VE SELÜLİT TEDAVİSİ

Bugün için sellülit ve şişmanlık tedavisinde en hizli yardimci tedavi seçeneklerinden biri olup, uygulama seçeneklerinde vücut hemodinamiginin referans olarak alindigi çok eski bir yöntemdir. Reflexoterapide bozulmuş cilt reflexlerin aktivasyonu ile dokularda aktif direnaj işlemi gerçekleştirilir. Vücut deformasyonlarinda yavaşlamiş veya otomasitesini yitirmiş reflexler tekrar hayata geçirilmektedir. Lenf ve kan dolaşımı artar, vücut hatları şekillenir ve bölgesel incelme sağlanır, toksinler atılarak vucutta rahatlama ve hafiflik hissedilir. Selülit de tedaviyi destekler Reflexoterapi hızlı bir tedavi seçeneğinin dışında vücudu son derece rahatlatıcı ve keyif verici bir uygulama sistemidir. Dünyada çok yaygın kullanılmasına karşın, ülkemiz bu sistemle henüz 3 yıl önce tanışma fırsatı bulmuştur. Reflexoterapi sadece şişmanlik, sellülit ve sarkma tedavisinde kullanılmayıp, aynı zamanda vücut deformasyonlarına sekonder olarak gelişen gözaltı torbalanmaları, çatlaklar, ameliyat-tramva izleri, bacak şişlikleri, spor hekimligi ve fizik tedavi amaçlı rehabilitasyonlarda da yaygın olarak kullanılmaktadır.

Zayıflama programlarında uyulması gereken belli başlı prensipler şöyle özetlenebilir ;

Vücudun temel yapı maddeleri amino asitler ve proteinlerdir. Özellikle bağışıklık sistemimiz hormon sistemimiz enzimlerimiz ve kaslarımız ile beyin gelişimimiz dolayısıyla tüm yaşam için vazgeçilmez hassasiyete sahip olan proteinler mutlaka diyet ve beslenme programlarında yeterince alınmalıdırlar. Alınması gereken protein miktarları yaş cinsiyet ve bazı özelliklere göre değişiklik gösterir. Beli başlı protein kaynakları et çeşitleri ki bunlar kırmızı et veya beyaz et çeşitleri olabilir , ancak yaşa ve cinsiyete göre doktor tarafından tavsiye edilmeleri uygundur. Yumurta süt yoğurt peynir türü havansal ürünler ile baklagiller gibi bitkisel proteinler belli başlı proteinler olarak sayılabilir.
YAĞLAR Tüm diyet programlarında yağlar kısıtlanmakla beraber bazı yağ asitlerinin alınması önemli ve gereklidir.

KARBONHİDRATLAR Karbohidratlar yani şekerli bileşikler tüm diyet programlarında belli ölçülerde kısıtlanırlar. Vitaminler ve minerallerin alınmasına özen gösterilmelidir.

GİZLİ OBESİTE VE KİLO RİSK VE ZARARLARI TESBİTİNDE YENİ YAKLAŞIM

Obeziteyi tanımlamak, aşırı yada zayıf olup olmadığınızı belirlemek için kullanılan vücut kitle indeksi (BMI) hesaplaması ağırlığınızın, boyunuzun karesine bölünmesiyle elde edilir.

Örneğin 70 kilosunuz ve 1. 60 boyundasınız. 1. 60’ın karesi (1. 60X1. 60)= 2. 56’dır. 70’i 2. 56’ya böldüğünüzde ortaya çıkan 27. 34 kilogram/metrekare sizin vücut kitle endeksinizi belirler. Eğer vücut kitle indeksiniz (BMI) 30 ya da daha fazla ise kilo probleminiz olduğunu ve obezite riski altında olduğunuz anlamını taşımaktadır. Ancak son zamanlarda yapılan çalışmalar vücut kitle indeksi (BMI) normal sınırlar içinde olan insanlar da bile obezite durumunun görüldüğünü ortaya koymaktadır.

Mayo Clinic’den kardiyolog. Dr . Lopez –Jimenez ve ekibine göre; Vücut kitle indeksi normal ama fazla vücut yağı olan kişilerde, yüksek kolesterol, bel çevresinde yağlanma, metabolik sendromların başka türlerine sahip olmakla birlikte bu kişler diabet ve büyük kalp hastalıkları tehlikesiyle karşı karşıyadır. Normal kiloda ama obezite tehtidi altında olabilirsiniz.

Gizli Obesite Nedir

Dr. Lopez-Jimenez ve ekibi tarafından anlatılan bu durum normal kiloda obezite olarak tanımlanır ve çok fazla görülen bir durumdur. Verilere göre; Normal Vücut kitle indeksine sahip 2127 kişilik erkek ve kadın populasyonunun %61 inde bu durum tespit edilmiştir ve yetişkinlerde erkek, kadın, ırk demeksizin görülmektedir. Bu problem nerdeyse herkesi etkiliyor.

Sedantari yani hareketisiz yaşam çoğunlukla kas kütlesinin azalıp, yağ kütlesinin artmasına neden olan olmaktadır. Yüksek vücut yağı erkeklerde %20’ nin üzeri , kadınlarda ise % 30 un üzeri olarak tanımlıdır.

Vücut yağı yüdesini nasıl öğreneceksiniz

Lopez-Jimenez in yaptığı gibi kişinin vücut yağı yüzdesini öğrenmenin en iyi yolu güvenilir biyoelektriksel empedans makinası kullanmaktır. Bu aletler vücut yağ yüzdesini 1 dakikadan az sürede değerlendirebilmektedir. Vücut yağı yüzdesi daha önce kullanılan artık eski bir method olan kişinin deri kalınlığının manual olarak ölçülmesiyle belirlenmeye çalışılırdı . Ancak yöntem hem daha az güvenilir hem de daha çok zaman alan bir uygulama olduğundan tercih edilmemektedir.

Bel çevresi ölçümünde mezura methodu yerine yeni karın yağ yüzdesi ve iç organ çevresi yağlanması ölçümü ile ilgili yapılan çalışma ; Bir çok insanın bel çevresi ölçüsü normal sınırlarda görülüyor olmasına rağmen obezite teşhis edilmiştir. Yani bel çevresi ölçümü değerleri bayanlarda; 80 erkeklerde 94cm’den küçük olmasına rağmen bu insanlardada obezite görülmüştür. Bu da gösteriyor ki bel çevresinin ölçümlenmesinde mezura ile yorumda bulunmak güvenilir bir yöntem değildir. Bu güne kadar karın bölgesi çapının mezüre ile ölçülerek veya cilt kalınlığı ölçülerek tespit edilen karın bölgesi yağlanması riskinin artık daha kesin ve objektif sonuçlar veren yeni teknolojik yöntemlerle tespit edilebiliyor hale gelmesi, japonya’da geliştirilen yeni teknoloji ölçüm metodlarıyla gerçekleşmiştir.

Ülkemizdede kullanmaya başladığımız infrared lazer teknolojisi ile bioelektriksel impedans ölçümü prensiplerinin beraber kullanıldığı yeni teknoloji ile karın bölgesi yağlanmasını ve iç organlar çevresi yağlanması ayrı ayrı ölçülebilmektedir. Sadece birkaç dakika süren ve zahmetsizce yapılabilen bu ölçümle 30 yaş üstü erkeklerde ve 35 yaş üstü kadınlarda özellikle kalp damar hastalıkları açısından ciddi risk olarak görülen karın bölgesi yağlanması ve iç organlar çevresi yağlanmasını tespit edilebiliyor ve buna uygun tedavi programları çıkarılabiliniyor.