SAĞLIK KÖŞESİ > Grip türleri ve diğer enfeksiyonlara karşı Ozon tedavisi bağışıklık sistemini güçlendirerek koruyucu etki sağlıyabiliyor. >

Medikal ozon, kurallara uygun olarak uygulandığı taktirde tamamen güvenli, pratik, etkili ve ucuzdur. Grip türlerinde ve enfeksiyon hastalıklarında koruyucu etki sağlayabilmektedir.Bu etkisini bağıışıklık sistemini güçlendirmek ve modüle etmek yoluyla yapar.Doğal olarak, diğer tıbbi tedavi yöntemlerinde de olduğu gibi % 100 garanti hiçbir zaman vaat edilemez , tedavi başarısı uygulanan duruma, hastalığın ve hastanın genel sağlık durumuna bağlıdır ancak ozon tedavi ile hastanın genel durumunda iyileşme ve ağrılarında azalma mutlaka olmaktadır. Başarı hastanın ve hastalığın durumuna bağlı olduğu gibi uygulanan yönteme, konsantrasyona ve sıklığına bağlıdır. Enfeksiyonlara karşı koruyucu amaçlı ozon tedavi kürleri influenza(grip) dan hepatit b, hepatit c , aids gibi ağır enfeksiyonlara kadar değişen bir yelpazede koruyucu amaçlı kullanılmaktadır.

Dolaşım bozuklukları arteri el dolaşım bozukluklarında diğer semptomların yanı sıra bacaklarda hissedilen soğukluk , kısa yürüyüşler sonrasında ayaklarda hissedilen ağrı alarm veren semptomlardır , bu durum ozon tedavi için 40 yıldır çok önemli endikasyon oluşturur . Ozon tedavinin dolaşım bozukluklarındaki başarısı yapılmış bir çok sayıda tıbbi çalışma ile kanıtlanmıştır. Ozon klasik tedaviye ek olarak veya tamamlayıcı olarak kombine kullanılabilmektedir anti-aging ( geriye yaşlanma )ve yeniden canlanma i̇ş hayatındaki stres, yoğun çalışma temposu , zihinsel ve bedensel yorgunluk ozon (o3) tedavisine çok iyi yanıt verir. Ozonun kırmızı ve beyaz kan hücrelerinin metabolizma akivasyonu ile genel iyilik hali ile kişiler kendilerini yenilenmiş hissetmektedirler. Profesyonel sporcular ve kadınlar bu tedaviden oldukça faydalanmaktadırlar.

Ozon fiziksel dayanıklılığı arttırmaktadır. Yaşlı kişilerde tedavi ve önlem amaçlı yaşlı kişiler ozon tedavisine oldukça iyi yanıt verirler. Bütün klinik avantajlarının yanı sıra oksijenin dokular tarafından daha iyi kullanımını sağlar, bağışıklık sistemini harekete geçirir, ve vücudun kendi antioksidanlarını ve serbest radikallere karşı savaşan hücreleri harekete geçirir. Bunun ötesinde beyindeki dolaşım bozukluklarında olumlu etkileri mevcuttur (bu durumlarda fiziksel performans da azalma yürüme güçlüğü ve baş dönmesi hissedilir. Bunlara ek olarak tamamlayıcı tedavinin yanı sıra ozon tedavi yaşam kalitesini arttırmak için kullanılmaktadır.

Göz hastalıklarında ozon tedavi yaşa bağlı dolaşım bozuklukları atrofik ve dejeneratif değişikliklerle gözü de etkilemektedir. Örneğin senil makuler dejenerasyon retina merkezinde meydana gelmektedir- vizüel fokusun en keskin oluğu noktadır. Bundan dolayı oluşan sekeler optik sinir atrofisine kadar giden çeşitli derecelerde etkili olmaktadır. Yapılan klinik çalışmalarda (siena üniversitesinde)ozon otohemotransfüzyon sonrası 6-8 ay içerisinde vizyonda iyileşmeler kaydedilmiştir. Tedavinin devam ettirilmesi halinde vizüel performansta artış gözlenmiş veya daha kötüye gidiş durdurulmakta olduğu saptanmış.

Kanser hastalarında ozon tedavisi tamamlayıcı tedavi olarak oldukça başarılıdır. Burada ozonu immun sistem (bağışıklık sistemi) aktivasyonunda kullanmaktayız -düşük dozlarla. İmmun hücreler – örneğin lenfositler, yardımcı ve baskılayıcı hücreler, lenfositler ve natural killer hücreler (katil hücreler) - cytokin denilen interferonu da içeren haberci proteinleri üretmek için ozonun başlattığı biyolojik reaksiyonlar yoluyla aktif hale getirilir. Aslında, ozon vücudun kendi interferon ve interlökinlerini artan miktarlarda üretmesini sağlar. Ozonlanmış kanın hastaya verilmesiyle, pozitif olarak artan bir immün reaksiyonu başlatılır, bu aynı zamanda vücudun genel direncinin ve zindeliğinin artmasına katkıda bulunur.

. Virüslerden kaynaklanan hastalıklar herpes simplex (facial herpes), herpes zoster (shingles) uçuğun her iki tipi, virüsler tarafından oluşur. Dudakların uçuğu (herpes labialis), sık sık tekrar eden ve nahoş bir hastalıktır, çok başarılı bir şekilde diğer tıbbi metotlarla ozonun kombinasyonu şeklinde tedavi edilir.

r. Hepatit a (hva = hepatitis virüs a) diğerlerine göre problemsiz ve tamamen iyileşebilirken, virüsün diğer şekli, hepatit b (hvb = hepatitis virüs b), sıklıkla kronik bir şekilde seyreder. Burada klasik tıbbi tedavi metotlarına ilave olarak, ozonlu kan transfüzyonu ya da rektal yolla ozon/oksijen gazının kontrollü bir şekilde verilmesi ile başarılı sonuçlar alınmıştır. Aynı yöntemler ayrıca kuluçka süresi yıllar süren ve kronikleşene kadar bir karaciğer hastalığı olarak teşhis edilemeyen hepatit c hastalığına da uygulanır.

Eenflamasyonlu ve dejeneraleklem hastaliklari enflamasyonlu eklem hastalıklarını üç evreye ayırdığımızda, özellikle evre 1 ve 2, bir başka deyişle ağır kemik deformasyonlarının olmadığı durumlar, medikal ozon uygulamalarına cevap verir. Gonartroz (diz eklemi enflamasyonu) ya da diz ve omuz eklemlerindeki aktif arthritic form tedaviye cevap veren sınıfa dahildir. Standart tıbbi metotlara - spesifik egzersiz terapileri - ilave olarak bu gibi durumlarda intraartiküler ozon enjeksiyonu başarıyla uygulanır. Bağışıklık sistemini güçlendirme ve kıkırdak metabolizmasını aktive etme özelliklerine ek olarak burada ozonun tamamıyla antienflamatuar özelliğinden faydalanıyoruz. Artri̇ti̇k /romati̇zmal durumla - kroni̇k poli̇artri̇tler artritik/romatizmal durumlar iskelet veya kas sistemiyle ilgili pek çok ağrılı, fonksiyon kısıtlılığı da yapabilen hastalığı kapsamaktadır. Genel olarak medikal ozon uygulaması fizik tedavi ile beraber kombine olarak tamamlayıcı amaçla kullanılmaktadır. Romatoid artrit ( kronik poli artrit ) de yapılan çalışmalarda akut olmayan durumlarda ozon majör otohemoterapi tamamlayıcı olarak başarılıdır. Burada kullandığımız etkisi anti enflamatuar etkidir. Ozon tedavisinin kullanıldığı diğer hastalıklar

• Kireçlenme veya artrozlar
  • Ateroskleroz veya damar sertliği
  • Fazla kiloya veya alkol alımına bağlı karaciğer yağlanmaları
  • Kan dolaşımı bozuklukları: beyin veya bacaklardaki dolaşım problemleri .
  • Romatizmalar yüksek kolesterol
  • Gut hastalığı
  • Ağır hastalıkların nekahat dönemleri.
  • Si̇vi̇lce veya akneler
  • Migren
  • Erkeklerde dolaşım bozukluğuna bağlı cinsel yetersizlik
  • Genel yorgunluk ve bitkinlik halleri